951451 - MARKETING FOR DESIGN [1/63]

Basic knowledge of marketing in relation to design, which are: meaning of marketing; concept and importance of marketing; price setting, sale promotion and advertising, distribution channels, marketing mixes, buyer behaviors and market trends. To apply knowledge gained in class to: analyze causes in design and development; examine the design outcome and; evaluate the design outcome.

ความรู้ทางการตลาดเบื้องต้นที่เกี่ยวข้องในการออกแบบ อันได้แก่ ความหมายของการตลาด แนวคิดและความสำคัญของการตลาด การกำหนดราคาสินค้า การส่งเสริมการขายและการโฆษณา ช่องทางการจัดจำหน่ายสินค้า ส่วนผสมทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภคและแนวโน้มการตลาด ประยุกต์ความรู้ที่ได้เรียนไปใช้วิเคราะห์ปัญหาในการออกแบบและพัฒนาแบบ การทดสอบผลงานการออกแบบ ตลอดจนการประเมินผลงานทางการออกแบบ

ChudasriDisaya