EDET 066

066416 - TEACHING OF ENGLISH GRAMMAR [2/61]

Language acquisition theory. Principles and teaching methods of English grammar. Form and meaning in grammar. Activities, instructional materials and assessment of grammar ability.

ทฤษฎีการเรียนรู้ภาษา หลักการและวิธีสอนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษ รูปแบบและความหมายของไวยากรณ์ กิจกรรม สื่อการสอน และการประเมินความสามารถทางไวยากรณ์

nitida adipattarnan

066418 - Communication Skills for Teachers of English

Communication system and its components, factors for effective communication verbal and nonverbal communication in the classroom, verbal and non-verbal culture of native speakers of English, using English in the classroom, and English communication activities in the classroom.

Wasan Tengkuan

066751 LANGUAGE LEARNING THEORIES [1/62]

066751 LANGUAGE LEARNING THEORIES
รศ.ดร.นิธิดา อดิภัทรนันท์

nitida adipattarnan

066753 - Integration of Reading and Writing [2/61]

The meaning of reading, vocabulary knowledge and concept development, comprehension : theory and strategies, research in writing instruction, writing and teaching writing, responding to writing, reading and writing integration activities, assessment of learners’ reading and writing abilities

ความหมายของการอ่าน ความรู้คำศัพท์และการพัฒนาคำศัพท์ ทฤษฎีความเข้าใจในการอ่านและกลวิธี งานวิจัยเกี่ยวกับการสอนเขียน การเขียนและการสอนเขียน การให้ข้อเสนอแนะต่องานเขียน กิจกรรมการบูรณาการอ่านและเขียน การประเมินความสามารถทางการอ่านและเขียนของผู้เรียน

nitida adipattarnan

100208 - English in Education Context [2/61]

Target group: First and Second year students who enroll in EDPF 100208 in 1/2015 and 2/2015.  Approximately 150 students per semester.

Course Description: Use of English for communication and to obtain main ideas, express opinions, and make oral classroom presentations in the content of Thai and foreign education systems, teaching profession, community, society, and culture.

Course Objectives:   Students should be able to

  1. obtain main ideas from listening to or reading authentic materials including articles, features, and stories related to education and culture.
  2.  use English to express in speaking or writing about oneself, education systems, schools, culture, and society.
  3. analyze problems related to learning, education systems, and society.
  4. use English in speaking or writing to express opinions, and present facts and to converse with proper language and intonation.
nitida adipattarnanduanghathai ksoontaree knanthiya sWasan TengkuanTORPONG WANNAWATIกนกพร ปาลบุตร